måndag 1 juni 2009

Ångest.

Jag får ett stänk av ångest över hela mig nu när jag ser att det redan är första juni. Varför ska tiden gå så jävla helvetes fort för? Jag hinner fortfarande inte med. Det går alldeles för fort, och jag mår inte alls bra. Jag tror jag är deprimerad, det känns som om jag dras ner i en ändlös nedåtgående spiral. Åh, jag hatar att blogga när det bara blir "jag, jag, jag", men det är ju min blogg, jag borde kunna skriva så utan att behöva känna att det känns dumt och patetiskt. Men tydligen inte, jag känner mig inte värdig att må som jag gör och få skriva upp det här. Jobbigt, ja, jag tycker att det är jobbigt. Och nu orkar jag faktiskt ingenting, det enda jag vill är att sova bort hela mitt liv just nu, för jag orkar inte. Ouppskattad och ingenting jag gör betyder någonting, för någon.

& nu känner jag mig obehövd, oälskad och obetydlig. Men det är jag väl också då, jag skulle inte kunna tro någonting annat just nu, i denna stund.

1 kommentar:

Njosnavelin sa...

jag vill också bara sova, åtminstone i ett par veckor eller så.

ta hand om dig!