måndag 14 september 2009

"Espresso-måndag".

Espresso-måndag. Jag älskar espresso-måndagar! Fast jag mår alltid lika illa efteråt. Det är i och för sig alltid värt det. Mikaela har alltid något att prata om, hon startar alltid upp olika samtalsämnen, även om det bara är hon som pratar mest utav oss, så tycker jag faktiskt om det. Jag tycker om när man själv kan lägga någon kommentar mitt i konversationen utan att den som pratar ska bli irriterad och bara väntar på sin egna tur igen. Det känns liksom som om personen inte lyssnar på en då. Men så är det inte med varken Mikaela eller Ida, och det känns väldigt skönt.

Efter espresso house så stack jag till b&b, mest för att rensa hjärnan lite. Det kanske blev för mycket snack. Men ja, plötsligt så kom hon dit. Det var nog ganska nyttigt för min del, för jag fick det bekräftat för mig att jag inte saknar henne över huvud taget, utan bara blir irriterad utav att höra hennes jävla röst. Även saker som hon sagt tidigare, innan jag bröt kontakten, irriterade mig. Det repeterades ett par gånger i mitt huvud. Jag skrattade bara lite tyst för mig själv och tänkte "Det var ingen större förlust, i alla fall
"

Mikaela och Ida på väg från skolan till espressohouse

Inga kommentarer: