onsdag 2 juni 2010

elva, sju eller arton, eller ingenting alls.

För gammal. Jag tänkte på det nu. För gammal. Hur kan man vara för gammal när man fortfarande känner sig som typ.. elva? Jag trodde inte jag skulle bli tretton, inte femton, och inte arton, absolut inte arton! Sju år. Jag har stått still i sju år. Men vad är jag för gammal för egentligen? Trehjulingar? Ja, självklart. Lågstadiet? Självfallet. Barbiedockor? Nja, inte nödvändigtvis, men jo. Jag förstår inte. Inte fan känner jag mig som elva, men inte fan känner jag mig som arton heller. Sju år är jag. I sju år har jag i alla fall känt någonting. Min själ är sju, mitt skal, min kropp är arton?

Förvirrad, är jag. Fullständigt jävla förvirrad och hinner inte med alls. Jag känner mig inte ens som en människa, jag är ingenting alls.

Inga kommentarer: